Otázky a odpovědi

Jak založím bezpečnostní schránku?

Pronájem bezpečnostní schránky vyřídíte u nás pobočce, nebo online. Při objednávce online nejdříve vyplníte osobní údaje, vyberete si počet schránek, jejich velikost, délku pronájmu a případně dodatečné zabezpečovací prvky. V dalším kroku volíte způsob platby. Účet začíná fungovat až po krátké osobní schůzce na pobočce. Poté už můžete svou bezpečnostní schránku používat zcela neomezeně. 

Jaké údaje zadávám při registraci?

Vyplňujete jméno, příjmení, adresu, telefon a e-mail.

Musím jít na osobní schůzku, i když účet zakládám online? Jak dlouho trvá?

Ano, dokumenty u nás musíte podepsat osobně. Poté vám předáme bezpečnostní kartu a klíče. Celý proces nezabere víc než 15 minut. Je to první a poslední schůzka, kterou musíte absolvovat před začátkem užívání bezpečnostní schránky.

Na jak dlouho si bezpečnostní schránku mohu pronajmout?

Nabízíme pronájem bezpečnostní schránky na měsíc, tři měsíce, šest měsíců, rok až sedm let. Dobu pronájmu lze podle potřeby prodloužit. Také můžete pronájem bezpečnostní schránky ukončit a po čase svůj účet zase obnovit.

Chodí mi za pronájem bezpečnostní schránky nějaké výpisy nebo potvrzení?

Ne, služba je naprosto diskrétní. Veškerou dokumentaci vám nahrajeme do účtu. Smluvní dokumenty tiskneme jen na vyžádání

Jak je bezpečnostní schránka zabezpečená?

Do schránky se dostanete, jen pokud máte kartu, klíče a znáte PIN. V uživatelském účtu si za poplatek můžete vybrat další bezpečnostní prvky: otisk prstu a vzdálenou kontrolu přes SMS. To znamená, že vám pošleme notifikaci vždy, když vaši schránku bude někdo používat.

Můžu pro přístup k bezpečnostní schránce zmocnit jinou osobu?

Ano. Osobě přidělíme vlastní kartu a PIN, obojí si musí vyzvednout na pobočce. Souhlas s přístupem dalším lidem udělujete online v uživatelském účtu. Zde také uvidíte kompletní seznam oprávněných osob a jejich aktivitu.

Co mám dělat, když ztratím bezpečnostní kartu?

Zavolejte nám a my ji zablokujeme, popřípadě si ji můžete zablokovat ve svém účtu. Pro vystavení nové je třeba přihlásit se do systému a zažádat o schůzku, nebo vše vyřídíme osobně na pobočce. Bezpečnostní karty poštou nezasíláme.

Jak prodloužím pronájem bezpečnostní schránky?

Na blížící se expiraci předplatného vás včas upozorníme. Pokud řádně uhradíte zálohovou fakturu, pronájem bezpečnostní schránky prodloužíme automaticky.

Nechci prodloužit pronájem bezpečnostní schránky, do kdy musím vyzvednout její obsah?

Schránku musíte uvolnit v den ukončení nájmu. V případě, že tak neučiníte, ji budete mít alokovanou ještě 3 měsíce od ukončení předplatného. Pokud si obsah během této doby nevyzvednete, schránku komisionálně otevřeme, provedeme soupis majetku a další 3 roky jej na vaše náklady budeme skladovat. V případě, že si obsah schránky vyzvednete včas, nám odevzdáte pouze bezpečnostní klíče. Kartu si můžete ponechat, zablokujeme ji až do nejbližší aktivace.

Co do bezpečnostní schránky nemůžu uložit?

Zakázané jsou tekutiny, hořlaviny, výbušniny, zbraně, předměty podléhající zkáze a předměty, jejichž přechovávání je v rozporu s obecně závaznými předpisy jako drogy, léčiva a jiné.

Jakou má bezpečnostní schránka nosnost?

Všechny schránky, bez ohledu na zvolenou velikost, mají nosnost 25 kg. Pokud vámi uložený obsah limit přesahuje, systém vás upozorní. V takovém případě sice dojde k uložení schránky do trezoru, ale můžete tím poškodit transportní výtah a způsobit škodu až ve výši 100 000 Kč. Situaci můžete řešit pronájmem vícero schránek.

Jsem podnikatel. Mohu si pronájem bezpečnostní schránky odečíst z daní?

Ano, bezpečnostní schránky jsou daňově uznatelný náklad.  

Jsou SafeBoxes doopravdy anonymní? Kdo a jak může zjistit, že u vás mám schránku?

Pro založení účtu je třeba uvést osobní údaje. Služba je nicméně anonymní v tom smyslu, že SafeBoxes na rozdíl od bank nepodléhají oznamovací povinnosti ČNB. Ta je oprávněná vyžadovat od bank informace o majitelích bezpečnostních schránek. SafeBoxes tuto povinnost nemají a údaje nikomu neposkytují.

Kdo další se k mé bezpečnostní schránce může dostat?

Nikdo. Přivolat bezpečnostní schránku dokáže pouze její oprávněný majitel, který vlastní a zná unikátní kombinaci všech přístupových prvků. Systém neumožňuje přivolat schránku jiným PINem nebo kartou.

Za jakých okolností dochází k otevření trezoru?

Trezor je trvale uzavřený, protože jej obsluhuje výhradně robot. K jeho otevření dochází jen ve výjimečných případech, jako jsou například servisní úkony nebo nevyzvednutí obsahu schránky po vypršení předplatného a následné ochranné doby (3 měsíce). V takových situacích vstup podléhá přísnému bezpečnostnímu protokolu – děje se jen v přítomnosti všech oprávněných osob, je dozorován kamerovým systémem a fyzickou ostrahou a dle platných standardů je na místě přítomen notář.

Mám zájem o připojištění. Zůstanu v anonymitě?

Ano, bezpečnostní schránku v takovém případě připojišťujeme u společnosti Uniqa na naše jméno. Vaše nikde figurovat nebude. Certifikát potvrzující pojištění konkrétní bezpečnostní schránky vám do týdne nahrajeme na účet.

Sjednejte si s námi nezávaznou schůzku a vyzkoušejte, jak systém výdeje bezpečnostních schránek funguje.